Klik Saya!

Isnin, Januari 18, 2010

Anak Mummy Surai

Salam Ukhuwah!!
tgk hpon ada sms.dalam fikiran , hubby ni bg sms..:).
tgk nama, eh mummy surai ?..baca...
surai : jalan dh bukak 4cm,air ketuban dh kurang.
aku : mana ko tau dh terbukak 4 cm?
surai : td pergi kenik , doktor suh p hospital...tp aku tanak p hospital dulu..
nanti kena balik semula..
aku terus call , bla..bla...bla... (abis kredit aku ahaks!!)
surai call back..bla..bla..bla...

antara dialog yg berlaku antara aku dan adek aku.
Pada 14.01.2010 ari khamis, kol 11.00 malam..
Jam 7.30 pagi .(tgh bersiap nk p keje), dapat sms dari bapak;

siti nor (surai) dah bersalin ,dapat bby girl.

wah!!!heppy sgt!!
bertambah lagi cucu hj sanuri ni..hehehe
termasuk yg baru lihat dunia ni..
3 girl, 1 boy..

Siti Nur Afifah binti mohd sharil..
lahir 2.7++ kg..
alhamdulillah..bulat muka..tak byk kerenah la wat masa skang..
kepada Mummy Surai & Papa Sharil..
Congrat! Jaga la AMANAH ini dgn kasih sayang ,limpahi dia dgn nilai2 murni..
insyaallah...


nota kaki :

to iqbal - sabar eh bang..kite tggu aunty yg lain plak preggy...mana tau, pasni abg dpt kawan boy..insyaallah.



Rabu, Januari 13, 2010

Pampers4free giveaway

Salam Ukhuwah


Kali ni nk try luck kat link http://wansteddy.blogspot.com
Hmm..Kalau kite dapat giveaway ni..kite nk Saiz M.Utk adeq Qisya.
Mana tau luck kan..nama pun lucky draw..(luck) heehhehe
korang nk join?
click sini k.
J O M !!


Selasa, Januari 12, 2010

Sharing means Caring

Salam Ukhuwah!!



Sedikit cerita utk dikongsi bersama..utk kite jugak... Got email from someone..Good to share!

WAHAI IBUBAPA, HORMATI ANAKMU NESCAYA KAMU DIHORMATINYA

"Treat your child with respect" itu saranan Richard Templer, penulis buku parenting yang popular.

Saya amat selesa dengan saranan tersebut, seorang ibubapa yang bijak perlu mengendalikan dan melayan anak-anak mereka dengan penuh penghormatan. Kelak anak-anak akan mencontohi tatacara yang sama.

Biasanya apabila orang dewasa meminta bantuan seorang dewasa yang lain, mereka akan menggunakan bahasa yang sopan. Itu adalah kerana mereka sedar, yang diminta itu tidak mesti untuk membantu, kita perlukan ihsan mereka untuk membantu.


Atas sebab itu, kata-kata sopan digunakan, demi memujuk dan mearih ihsan. Bukankah elok jika cara yang sama untuk anak-anak kita, cuba kita jangan merasakan si anak sentiasa WAJIB untuk mematuhi arahan kita.

Kelak nanti si anak apabila meminta kepada ibubapanya atau orang lain, dirasakan mereka semua wajib menurut arahannya. Si anak juga kerap meminta ibubapanya, mainan itu dan ini. Namun sedikit yang diperolehi.


Maka si anak akan menghadapi kekeliruan.

"ibubapa minta, semua aku kena buat, aku minta, ibubapa tak buat semua pulak"

Lebih teruk dari itu, arahan dari ibubapa kerap dihamburkan dengan kata-kata perintah tanpa hormat dan pujukan serta ihsan.


Contohnya:

"makan tu"

"Habiskan ini!"

"Pergi mandi!"

"Cepat masuk kereta!"

"Gosok gigi!"

"Kenapa sepah sangat ni, cepat bersihkan!"

"Heiii, kenapa buat macam tu!"

Itulah yang kerap dilaungkan oleh ibubapa, memekik melolong setiap pagi dan petang serta malam. Setiap hari anak akan mendengar lolongan kuat menerjah telinga dan hatinya.



Kalimah-kaalimah arahan dan larangan sebegitu sudah terlalu biasa, lali hingga ia menjadi masak dan sebati dek pemikiran dan hatinya.

Pada masa yang sama, kita akan dengar kedapatan ibubapa yang mengeluh kerana anaknya kurang beradab ketika remaja dan dewasa.

Sedarkah bahawa si anak sebenarnya telah berjaya'. Ya berjaya dalam mencontohi model yang diterapkan oleh ibubapanya sendiri. Namun kini ibubapa merasa sedih dan tidak selesa.

Sedarkah ibubapa bahawa si anak yang dibesarkan sedemikian rupa menyangka itulah cara arahan dan permintaan yang terbaik. Bukankah itu yang ditunjukkan oleh ibubapa mereka?.


Justeru, lebih kasar sang ibubapa terhadap anaknya, akan kasar jualah anak terhadap ibubapanya dan orang lain, khususnya di ketika remaja dan dewasa.


Malah lebih mendukacitakan, itulah cara yang akan dibawa ke sekolah, mempengaruhi kawan-kawan dan akhirnya menjadi penjenayah yang merasakan tindakannya ok' atau tidak bersalah. Puncanya dari cara didikan dan layanan ibubapa yang kasar.

Patut kita sedari di awal bulan hijrah 1431 ini, bahwa anak layak mendapat sebuah penghormatan, semudah-mudah penghormatan adalah dengan memilih ayat dan kata-kata yang manis didengari, intonasi yang sedap didengar.

Cuba tambah sikit sahaja sebagai contoh

"boleh tolong ibu ambilkan barang itu"

"Adik baikkan, tolong ummi kemaskan meja ini boleh?"

Dan pelbagai lagi bentuk ayat yang serupa dengannya.


Di samping itu, jangan sesekali memungkiri janji,, membohongi anak dan lain-lain kelakuan negatif.

Selain anak akan mengambil contoh, mereka juga akan merasa kurang penting berbanding yang lain.


TUNJUKKAN PERHARGAAN TERHADAPNYA Juga menjadi kebiasaan ibubapa hari ini. Bangun sahaja anak dari tidur dan terus dia menghala ke dapur.

Ibu yang terlihat anak, ayat pertamanya :

"hah apa lagi tu, dah gosok gigi, pergi basuh muka dan gosok gigi!"

"Lepas tu pergi buat itu ini bla la bla"

"Mak boleh tolong angah buat kerja ini tak" pinta si anak lembut


"Ehhh nanti-nanti!, mak tengah sibuk goreng ayam ini" mungkin itu jawapan si ibu.

Terasa dalam hati si anak, dirinya ibarat tidak berharga, kemunculannya hanya bersedia untuk diarah dan ditengking.


Permintaan tidak banyak erti buat si ibu, gorengan ayam lebih utama dari perminataannya.

Malah ketika pulang dari sekolah juga, ibubapa tidak menyambut tetapi dibiarkan anak begitu sahaja. Tahap si anak ibarat sebuah perabot buruk dan pekakas rumah sahaja. Wujudnya tidak disedari, hilangnya tidak diendah. Pastinya, anak akan menyimpan itu sebagai standard kehidupan. Nanti kelak itu jugalah yang diperlakukan di masa hadapan.

Kalau ada perhatian dari ibubapa, mungkin hanya perintah demi perintah, larangan demi larangan sahaja.

Justeru, sudah sampai masa kita mengubahnya, kita berhijrah. Sedarilah bahawa, tatkala kita sedang melakukan tugasan harian di rumah, mengemas baju, memasak dan sebagainya, tatkala anak muncul, anak punyai priority yang lebih tinggi. Jangan dijadikan alasan, tengah buat kerja, basuh baju, gosok baju, jahit baju dan lainnya, kerana tatkala anak muncul, itulah kerja yang paling besar keutamaannya untuk dipenuhi.

Tunjukkan rasa seronok dan gembira kita selaku ibubapa ketika melihatnya, sewaktu pulang dari sekolah (atau sewaktu kita pulang dari kerja), melihatnya di awal pagi dan berpisah dengannya ketika waktu malam untuk tidur. Ia boleh dilakukan dengan ucapan-ucapan yang baik, atau sedikit pelukan dan sentuhan tanda mereka penting buat kita.

KESIMPULAN
Semoga dengan sedikit peringatan untuk diri ini, kita semua mampu berubah menjadi ibubapa yang berperancangan dan memperbaiki pendidikan anak-anak. Kerana anak-anak itulah kelak bakal menjadi sama ada Imam besar, Pemimpin Negara, Ulama Besar, atau sebaliknya menjadi perompak terulung, penjenayah bersiri dan pengkorup unggul. Nauzubillah. Perbaikilah masyarakat kita melalui kesedaran peranan ibubapa. Jenayah hakikatnya bermula dari rumah dan perlu ditangani bermula di rumah juga.



notakaki : 1431 h , brubah demi utk kebaikan..amin,....

Sekian...Assalammualaikum...

Isnin, Januari 11, 2010

Pisang Oh Pisang !

Salam Ukhuwah!!
Good info to share..i like makan pisang! yummy!



Pisang mengandungi 3 jenis gula semulajadi – sukrosa, fruktosa dan glukosa yang digabungkan dengan gentian. Pisang memberikan tenaga kepada manusia dengan kadar segera dan berterusan. Kajian yang telah dibuat menunjukkan bahawa 2 biji pisang mempunyai cukup tenaga untuk senaman selama 90 minit. Tidak hairanlah pisang dijadikan buah utama kepada atlit terkenal dunia. Bukan itu saja, malah pisang juga amat sesuai untuk mencegah dan merawat beberapa jenis penyakit, menjadikannya amat sesuai dalam pemakanan kita seharian.

Tekanan:
Merujuk kepada survey terbaru yang dijalankan oleh MIND terhadap pesakit-pesakit tekanan jiwa, kebanyakan daripada mereka kembali pulih selepas makan pisang. Ini kerana pisang mengandungi tryptophan, iaitu sejenis protin yang bertukar kepada serotonin dalam tubuh manusia, yang menyebabkan kita tenang, mengembalikan mud dan secara amnya membuatkan kita berasa gembira.

PMS:
Lupakan pil-pil hospital – makan sahaja pisang. Vitamin B6 yang terkandung mampu meneutralkan paras glukosa dalam darah, yang boleh mengembalikan mud anda.

Anemia:
Dengan kandungan zat besi yang tinggi, pisang mampu mengawal pertumbuhan hemoglobin dalam darah, yang secara tak langsung membantu dalam kes-kes anemia.

Tekanan Darah Tinggi:
Buah tropikal unik ini mengandungi kadar potassium yang tinggi – garam rendah, menjadikannya sempurna untuk menstabilkan tekanan darah.

Kuasa Minda:
Kajian dibuat terhadap 200 pelajar di sebuah sekolah di mana semasa peperiksaan dijalankan, mereka diberi makan pisang untuk sarapan, rehat, dan makan tengahari. Keputusannya, buah pisang yang mengandungi kadar potassium yang tinggi dapat membantu pembelajaran dengan menjadikan pelajar-pelajar itu lebih cekap (alert).

Penghadaman:
Gentian tinggi, jadikan pisang sebagai diet seharian anda pasti membantu menstabilkan tindakan usus kecil dan besar.

Keletihan:
Salah satu cara terbaik untuk mengurangkan keletihan ialah dengan membuat minuman pisang susu campur madu. Pisang bertindak menyejukkan perut dan dengan bantuan madu dapat membina semula kandungan gula dalam darah yang berkurangan akibat keletihan, manakala susu pula memperbetulkan sistem hidrasi semula anda.

Panas Jantung:
Pisang mempunyai kesan anti-asid semulajadi dalam badan. Oleh itu, jika anda menghadapi rasa panas di jantung, cuba makan pisang untuk pemulihan yang baik.

Demam Pagi:
Jadikan pisang sebagai snek setiap hari untuk membantu memelihara kadar gula dalam darah untuk mengelakkan demam pagi.

Gigitan Nyamuk:
Sebelum menggunakan krim gigitan serangga, cuba sapukan kawasan bekas gigitan nyamuk dengan lapisan dalam kulit pisang. Ramai yang telah berjaya mengatasi kegatalan akibat gigitan nyamuk dengan cara ini.

Saraf:
Pisang mengandungi kadar vitamin B yang tinggi yang dapat membantu menenangkan sistem saraf anda.

Obesiti dan Tekanan Kerja:
Kajian di Institut Psikologi di Austria mendapati tekanan kerja menjadi pemangkin kepada pengambilan makanan seperti coklat dan kerepek. Berdasarkan 5,000 pesakit hospital, kajian mendapati kebanyakan pesakit obes membuat kerja-kerja tekanan tinggi. Laporan juga menyatakan, untuk mengatasi masalah ini, kita perlu mengawal kadar gula dalam darah dengan mengambil makanan karbohidrat tinggi setiap 2 jam untuk mengekalkan kadar yang stabil. Makanlah pisang.

Ulser:
Pisang amat baik dalam pencegahan ulser kerana ia bersifat lembut dan tidak mencederakan organ dalaman kita. Ia juga bertindak sebagai peneutral lebihan asid serta mengurangkan kepedihan dengan bertindak menyaluti lapisan dinding perut kita.

Kawalan Suhu:
Ramai yang percaya bahawa dengan memakan pisang, ia dapat menurunkan suhu kedua-dua fizikal dan emosi kepada ibu-ibu mengandung. Di Thailand sebagai contoh, ibu mengandung mengambil pisang untuk memastikan bayi yang dilahirkan itu menjadi seorang yang penyabar (cool).

Seasonal Affective Disorder (SAD):
Penyakit ini merupakan simptom yang terjadi akibat daripada kurangnya pendedahan kepada cahaya matahari. Pisang dapat membantu pesakit ini kerana ia mengandungi tryptophan semulajadi yang membaikpulih mud kita.

Ketagihan Rokok & Tembakau:
Pisang dapat membantu perokok yang ingin berhenti merokok. Vitamin B6, B12, potassium dan magnesium yang terdapat dalam pisang, ia dapat membantu tubuh kita dalam membaikpulih kesan nikotin terhadap tubuh.

Stres:
Potassium merupakan bahan mineral vital, yang membantu menormalkan degupan jantung, menghantar oksigen kepada otak dan mengimbangi kandungan air dalam tubuh. Bila kita stres, kadar metabolisma kita naik, menyebabkan kadar potassium menurun. Keadaan ini dapat diimbangi semula dengan bantuan snek pisang yang tinggi potassium.

Strok:
Mengikut kajian dalam buku ‘The New England Journal of Medicine‘, mengambil pisang sebagai diet harian mampu mengurangkan risiko kematian akibat strok sebanyak 40%!

Lain-lain Penyakit Kulit:
Pengamal perubatan semulajadi (alternatif) berpendapat, untuk menghilangkan pelbagai masalah kulit, termasuk jerawat, kudis, parut, kurap, dan sebagainya, ambil sekeping kulit pisang, tampalkan sebelah dalam kulit pisang itu pada tempat yang ingin dirawat dengan menggunakan plaster luka biasa atau pun plaster bedah.
Jadi, pisang memang merupakan ubat semulajadi kepada banyak penyakit. Jika dibandingkan dengan epal, pisang mempunyai 4 kali ganda kandungan protin, 2 kali karbohidrat, 3 kali fosforus, 5 kali vitamin A dan zat besi, dan 2 kali vitamin dan mineral lain. Ia juga kaya dengan potassium dan merupakan salah satu makanan terbaik yang mudah didapati.

Jadi mungkin inilah masa untuk berubah kepada kata yang biasa disebut-sebut, "Sebiji pisang sehari dapat menjauhkan doktor!"


PS: Kesimpulannya, pisanglah adalah penyebab utama kenapa monyet-monyet di hutan selalu sihat dan bahagia setiap masa dan ketika!
Satu lagi; ingin kilatkan kasut?? Ambil bahagian dalam kulit pisang, sapukan secara terus kepada kasut anda, kemudian kilatkan dengan kain kering. Menakjubkan!

Selasa, Januari 05, 2010

tAK TAU NK ciTER APa ..

Salam Ukhuwah!..




Selamat Tahun baru kepada semua...Semoga tahun ini menambah kan apa yg patut ditambah..ank ke...rezeki ke..amalan ke...insyaallah..
Yang penting hutang perlu dibayar ye... (hutang puasa)



Satu hari di waktu lapang.. sKETSA DUA BERADIK...





*
*

-Dah pandai kenal ibu..nangis bila balik keje tak amik dia...depa tangan..minta diangkat / dukung.

-Meniarap sambil maju dan kebelakang..serta pusing 360 darjah

-Membebel dan mengadu dalam bahasa dia...(gelihati kite)

-Waktu tido malam sebelah ibu..tapi bila bangun..dok ujung kat bawah kaki ibu..

-Angkat dada dan angkat montot..(macam nk merangkak)..

-Pegang mainan ,dan pegang botol susu sendrik..

-Selak baju ketika breasfeed..(kalau baju terkena muka dia)

-Menyembur..(waaaaa...gugur rambut ibu..)

hmmm..lagi apa ek... itu jela dulu..nti kite update lagi ek...

semoga anak ibu cepat membesar dgn sihat dan cerdas...bole kawan ngan abang..takde la asek kena buli jek... Sayang anak2 ibu..


********************************************************************



Gambar peram , ni amik kat umh yayi (Bapak kite) & Oma (mak kite)
Aksi iqbal ketika yayi & oma bawak mereka berjalan pusing kg.
Gambar di rakam oleh mama (adek kite).




Spek mata oma tu...


wif yayi





Selasa, Disember 29, 2009

Cuti Sempena Krismas hu ha hu ha..

Salam ukhuwah!!

Cuti 3 hari sempena Santa Clause nk bg present kat ank2 seluruh dunia(kononnyer le).

Jejalan p Resort Gunung Lambak kat Kluang,dekat je..Percutian ni di arrange oleh sepupu kiteorg.Family belah mak.Dengan collection bersama serta acara pada hari2 disana nanti..

Family aku on jek..hehehe
Dah bg tahu hubby awal2 , n dia pun suka dan setuju ..bila lagi nk dpt peluang mcm ni ek..jalan ramai2 ngan family..sekali bawak anak2 berjalan..release tension sat...letak problem kat tepi..time ni la nk hu ha hu ha ngan family semua..


Kite org pergi 3 buah family, didalam family tersebut ada family kecil-kecilan lagi hehehe.nk cakap ke tak ek..alah bukan korang kenal pun ek.x yah ler..Family kite ,Family Cousin n Family makcik.4 biji keta..pergi konvoi..berkumpul kat umah embah (nenek kiteorg ler).kol 11.00 pagi gerak coz nk check in kol 2pm(Sabtu-26hb Dec 2009).

Kiteorg dok 2 hari 1 malam.Malam nyer ada wat BBQ+steambot.
peh mabeles..keje aku melantak je...hehehe..

ok la not bad..ada macm2 aktiviti leh buat...jungle tracking-air terjun..kolam dan taman permainan (utk kanak2),jambatan gantung..

Aku tgk waktu kat sana,yg paling ceria adalah org2 dapur..iaitu..ibu2 kami yg tak bekerja..yg setiap hari dok terperap kat umah melayan suami,dan karenah ank2..masak,membasuh , mencuci..yela..mereka tu kalau tak de yg nk bawak jalan..duduk la kat umah je..kalau jalan pun shoping..keliling kg..hehehe



takperla..korang layan ye la gambar kat bawah ni k.




Tiba kat chalet amik tempat masing2..bilik kiteorg c005.



posing lagi...rehat kan badan..2 jam perjalanan dari pasir gudang ahaks!!


Gambar tgh - dua beranak melepas rindu ..kehkehkeh..


Gambar atas kiri,kanan - Dua pasangan ibu dan ayah berposing setelah menge 'pass' kan ank mereka kepada yg di pertanggungjawabkan. ahaks!!




gambar dulu..



Iqbal wif mama ram n papa epit.

Waktu ni baru sampai..terus dia ajk p taman...

Diaorg la yang melayan..ibu ngan ayah dok posing kt chalet.


tupai terbang-depan chalet

(pepandai la korang senget kan mata or kepala korang hehhe)



Jambatan gantung..hui...panjang gak ler...

utk p jungle tracking..tak sabar nk naik!!


Gambar tgh Atas - org kuat dapur..kat sini jadi bos..hehehe .Happy je.

Bawah kiri - Hulk eh salah.. adek + mama ram..



Aktivity malam- BBQ dan Steambot => MELANTAK!.

Pastu tgk video ramai2...apa yg telah dirakam disiang hari..kecoh beb!!

cebus! cebus!!

Bawah kanan - rayyan (sepupu iqbal) wif ayah ramlee


Aktiviti hari Ahad - 29/12 ..Mandi kolam dan jungle tracking..mandi air terjun..


Setelah mendaki hingga 1100m (yeke?, lantak! hehehe)



Ada budak takut air oooo....peluk ayah...ahaks!!

Ibu maintain ngan kamera..buat kenangan..Ayah amik tender dukung iQbal..chaiyok!



Setelah penat mendaki + mandi air terjun + mandi kolam..mendaki naik p chalet plak...

Atas kiri - maintain ayu walau penat...

Bawah kanan - kenderaan kami..



Tengahari , time to go back! posing dulu , permandangan belakang - gunung lambak n chalet.



Tata!! Wait for our next vacation. Insyaallah.


Yeah ! On the way to our home!! Muka penat .


**************************************************
ni info utk korang yg berminat .

Tel:07-776 0077 Fax:07-776 0037

Cara terbaik untuk menghubungi kami:
Gunung Lambak Eco-Resort berlokasi di Negeri Johor Darul Takzim terletak di kaki bukit Gunung Lambak, 5 kilometer dari bandar Kluang (Daerah Kluang). Gunung Lambak Eco-Resort boleh dihubungi melalui jalan Mersing dari arah Timur, Bandar Tenggara dari arah Selatan, dan Jalan Batu Pahat dari arah Barat.
Sekiranya anda dari Utara atau Selatan Lebuhraya, anda boleh keluar melalui Susur Keluar Air Hitam/ Batu Pahat dan terus menghala ke arah bandar Kluang.
Jalan Pintu Masuk Utama ke sini ialah melalui jalan Kampung Dato' Abdul Rahman Yassin dan Taman Sri Jaya



















Posted by Picasa

Isnin, Disember 28, 2009

Hadiah Iqbal

Salam Ukhuwah!!

Ni sambungan utk cite Iqbal yg menang contest aritu.

Seperti yg di janji pihak http://littlemishkah.blogspot.com/ ,hadiah akan di pos dalam minggu tersebut.

Kalau ada yg tertinggal leh tgk kat sini...
http://lailasanuri.blogspot.com/2009/12/di-pagi-isnin-yg-blueeeeesswah.html

Hadiah utk IQbal sampai pada ari Khamis 241209.
Balik dr keje.tgk2 dah ada..

Penyampaian hadiah dilakukan oleh ibu Iqbal..(akula tu ..ahaks!!) tapi muka penat iqbal..tak menggambar kan keceriaannye..
sebab demam..tapi tetap maintain time kamera dipetik!

Ni nk share ng korang.Layanz..


Ni adiah kite..



Senyum sikit bang...



Dapat TUPPERWARE kuning..ok ler..saper nk bg ek..


Sempat gak amik gambar adek Qisya.
Sambil menunggu abg Iqbal bukak hadiah.Maintain dek..



Nyenyuuuum.....







Khamis, Disember 24, 2009

Notti Face Giveaway

Salam Ukhuwah!


NOTTI-FACE GIVEAWAY..... (sticky mode)


Jumpa contest ni masa jalan kat blog kasih ibu.So rasa2 cam ada gambar .Kite pun nk try ler..kot ada rezki.ahaks!!


So gambar notti2 yg kite pertaruhkan adalah...



NAMA ANAK : MOHD A'ISY IQBAL
NAMA IBU : SITI ASPALAILA
NAMA BAPA : AZMI
TARIKH LAHIR : 5 OKTOBER 2007
UMUR SEKARANG : 2 TAHUN 1 BULAN

Cerita disebalik gambar ni plak ,

waktu ni Iqbal baru je abis mandi.Sedang didandan oleh ayah.Kire jambul terpacak beb!!
Tgk rambut baru tu..ibu pun nk snap la gambar ayah ngn Iqbal.Buat kenangan kononnyer..
Memula ayah suruh dia dok diam , sambil pegang dia then ibu snap!
Ibu nk snap lagi gambar Iqbal dan ayah.Kire jambul sama ng ayah la konon hehehee..

Tgh kire 1 ,2 , 3 snap! sedang elok flash kamera memancarkan cahaya nye.
Iqbal melarikan diri...
Sooo..terjadi la gambar seperti anda lihat di atas ini...Bertuah betul .ahaks!!

Itu la kisah nyer..



So pada mereka yg rasa2 nk tunjuk kenakalan muka bby korang..Bg memeriahkan contest ni..
Join ler,terma dan syarat seperti dibawah..JOM!

syarat2 nyer:
* JADI FOLLOWER MAMA
* LINK BLOG MAMA TERUS KE BLOG ANDA
* SILA TEPEK BANNER KAT SIDEBAR YG DI LINK TERUS KE ENTRY INI - done
* STICKY MODE YE ENTRY ANDA SUME
* YANG PALING PENTING, SILA BUAT SATU ENTRY KAT BLOG MEMASING BESERTA
GAMBAR WAJAH ANAK ANDA/ANAK SEDARA/ANAK ANGKAT YANG PALING NOTTI SEKALI...
* UMUR LAYAK MASUK IALAH 5 BULAN -3 TAHUN SAHAJA MENJELANG AKHIR TAHUN 2009
* SILA BERIKAN NAMA ANAK & IBU/BAPA, TARIKH LAHIR DAN UMUR SEKARANG SERTA CERITAKAN SERBA SEDIKIT MENGENAI GAMBAR...
* TARIKH TUTUP GIVEAWAY NI ADALAH MENJELANG MALAM TAHUN BARU 2010 IAITU PADA 31 DISEMBER 2009 JAM 12.00 MALAM...
* HADIAH UNTUK GIVEAWAY INI ADALAH MISTERI YE... DAN MUNGKIN AKAN ADAHADIAH SAGUHATI UNTUK TEMPAT KE-2 DAN KE-3... MUNGKIN YE....
* AKHIR SKALI, TINGGALKAN LINK ANDA DI ENTRY INI SAHAJA YE, SENANG MAMANAK CEK... HEHEHE


Rabu, Disember 23, 2009

Bertambah lagi keluarga kami- Adek Huda.

Salam Ukhuwah!!

Bertambah lagi keluarga cik Wan Wook bt Wan Muda (ibu mertuaku)
Kali ni kakak ipar ku plak dapat baby -Girl.
Yang sulong pun girl jugak..

Kira ni cucu ibu mertua ku yg ke 12.
Jadi total cucunye 5 boy , 7 girl.

Baby Huda ,lahir pada bulan Sept , 2 month after Qisya delivered.Tapi dia lebih motok dr Qisya.
Uih geram..geram..comel sungguh!sampai mata pun sepet..eheheh

Skang kan cuti sekolah,diaorg balik kg la..datang melawat ibu mertua ku.Bawak 2 handbag heeheh..Enjoy the picture!!!

Atas kiri : ceria nye ..kecoh sekampung bila cucu2 berkumpul.
Haikal,Iqbal,Mira,Qisya,Atok(ibu mertuaku)
Atas kanan : Model ibu bersama anak2nye ..ahaks!!
Bawah kiri : Kak Zie (kakak suami ku) and family.
Bawah kanan : Ayah wif Iqbal



Atas
Kiri : Tidur bersama dalam buai
tengah : Norhananiah Huda Wif Kakak Norhananiah Husna
Kiri : Siapa dok tgh tu? hehhe.Huda, Iqbal , Qisya
Bawah : Huda & Qisya



Isnin, Disember 21, 2009

Di Pagi Isnin yg Blueeeeess...WAH!!



Salam Ukhuwah


Di pagi Isnin yg blueeeessssssss.....

Haryaty Mid Akhi... ** epal
Haryaty Mid Akhi... ooo epal
Siti Aspalaila Sa... yo
Siti Aspalaila Sa... apa an
Haryaty Mid Akhi... aku ada bagi mail tu
Haryaty Mid Akhi... ekekeke
Norazlina Mohd ...
TAHNIAH APPLE


** buka emel...**


Siti Aspalaila Sa... wah..
Siti Aspalaila Sa... alhamdulillah..

**terkejut***senyum sampai telinga...**ahaks!!**

Terus hilang Bluess..mulusss..ahhahaha



Tak sangka Mohd Aisy Iqbal tersenarai dalam salah seorg yg berjaya menambat hati juri dalam contest si comel berkacamata anjuran http://littlemishkah.blogspot.com/.


Memula tersenarai dalam Top 25 .Kira dh beruntung la..bukan senang utk tersenarai tersenarai antara ramai2 peserta tu..tak bajet pun akan mara utk yg ke seterusnya..ahaks!!Alhamdulillah.

dapat la saguhati ..kira oraitla tu ek..Iqbal berkaca mata dengan jambul sejemput..

hehhehe

Terima kasih kepada sis UMMU MISHKAH. Kite dh pun meninggalkan maklumat2 yg anda kehendaki.and Now tunggu je lah hadiah nye sampai..katanyer dalam minggu nih..



p/s : Tupperware hadiah tu ibu simpan eh, bole la di gunakan oleh Iqbal utk bawak p school sok.. ahaks!! bole gitu???..





Antara picture iqbal berkacamata yg lain..utk tatapan..layanzzzzz...



with ayah


apa gelap nih!!

bajet hensem!

mcm itik dalam sarung...wakakakkaak