Klik Saya!

Rabu, Julai 14, 2010

Kelopak Mata Kiri Berkedip

Salam Ukhuwah!!

Entah knaper..kelopak mata kedip2 jek,sebelum ni...biasa..kata org..kalau kedip2 atau denyut..belah kiri nk nangis.Kalau belah kanan nk jumpa someone yg lama tak jumpa..

Kali ni denyut2 belah kiri..

mmg aku nk nangis pun..semalam bersamaan 13/7 , aku menangis..ngenangkan ank aku yg sulung..si abg . Muntah + Demam ..sebab...

ari ahad, jatuh kusi..tanya mana sakit..dia tunjuk kepala.tak tau jatuh macam mana..aku kat dapur..dia naik kerusi..tgk baba (uncle)dia main komputer.Baba cakap,salah landing punggung..jatuh..
nangis kuat bukan cam biasa..aku gosok..letak minyak..(biasala budak2)..
then ari isnin ,balik keje..MIL cakp..iQbal tanak makan..aku biasa jek..igt nk tumbuh gigi ke..sakit tekak..

Malam , tgh syok basuh pinggan kat bawah..En.Suami tgh betulkan ampai..aku dengar bunyi cam nangka busuk jatuh..kuat..tp aku tau bukan nangka..
dalam hati aku..ABG!.tup2..dengar suara dia meraung..

aku berkejar naik atas..Nampak En Suami tengah peluk abg.kata En.Suami ,dia terjedud (jawa).terhantuk dinding bilik..adussssssss...
Dia suka buat aksi superman kalau dalam bilik tu..Mungkin terlebih suka / galak..terajak lompat.

letak ubat dan tuam..time nk tuam dahi dia..
aku testing kat dahi aku dulu..dia leh cakap..
Ibu,.ibu sakit kee?.
sambil mata kuyu dan berair..

aku dh nak sebak dah..aku cakp..tak..ibu testing jek..


kol 4 dia kejut aku kata nk kuar air(aku bajet ni mesti nk muntah)..
x sangka lak sampai muntah..then kol 730 ,nk p keje . dia muntah lagi..kol 8,aku rasa tak sedap hati..Bawak dia p kelinik.Doktor bg ubat then cakap..kalau muntah lagi..p hospital.

Balik dr klinik, aku pesan kat dia..toksah lari2 lagi..kalau abg sakit..ibu pun sakit..dia jawab ye..sampai kat umh , abg muntah lagi..bagi makan ubat..then dia ngantuk ..tido..dalam masa dia tidur..airmata ni tak tertanggung..nangis jek..

Alhamdulillah..dia tak muntah..tapi layuuuu jek..tak aktif...
Suami aku keep calling tanya perkembangan Abg.

Bila En.Suami balik, abg bangun.Abg semangat kuat..bila Ayah tanya...sakit?..dia kata dh baik..
Dia tak muntah lagi...tapi tak nak makan..dia makan jemput2 pisang je 2 ketul hje hari tu..terus tak makan sampai malam..Kiteorg p kenik lain lak..utk x ray.tapi klinik tu takde wat utk X-RAY bahagian kepala pulak.doktor kata tak muntah lagi..kire tak de pe2..balik klinik,jalan2 kat menara aqabah..abg nk tgk lampu2..maklumla..dah jadi Bandar Pasir Gudang.Makin cantik la PG ni..Makan ubat dan tidur..

Pagi tadi..alhamdulillah..ada peningkatan..En.Suami buatkan nasi goreng utk abg.Abg makan kat umh atok(MIL)..Makan byk juga.
Tp kata En.Suami nk bawak abg p hospital utk X-RAY. Nk tgk betul2..Nak pastikan takde pe2 effect.Insyaallah..harap2 ank aku ok .

Harap abg baik2 jek..
YA Allah, pelihara la anak2 ku agar mereka dapat membesar dengan sihat dan sempurna.
Amiin...

Notakaki: Hari yg sama dapat sms dr bapak, adek aku masuk wad muntah2.Masuk wad sebab kurang air. Semoga mummy cepat sembuh.Mak lak tak sihat jugak loya + pening2.tp dh baik.alhamdulillah..

1 ulasan:

inc3 berkata...

laa..sian iqbal.budak baru nk naik,mmg tak bule duk diam.segala benda dia nk test.harap xde ape la kan..biasa budak baik..benda yg ko ckp jangan tu la yg dia nak buat.huhu..

pasal berkedip mata kiri tu,kebetulan je kot.jgn ko pecaya sgt.dulu masa aku kt msia,rizal kt arab..ari2 mata aku kedip2.tp tiap kali berkedip tu aku doa la jgn jadi ape2...jauhhh tu.Alhamdulillah.xde ape yg jadik.tu mungkin ade la bhgian badan kita yg salah program.hehe..wallahualam