Klik Saya!

Rabu, April 21, 2010

Ke Rumah baru ku...

Salam Ukhuwah!!..

Entry peram..ok la..belum basi...ehhe

Alhamdulillah...

Sudah selamat duduk di rumah baru...dengan kehidupan dan nafas yg baru...(ada nafas baru ke?..persekitaran baru la tu...hehehe)

Dah 3 minggu duduk di rumah baru..menjalani kehidupan seperti biasa..cuma dr awal masuk sehingga ke hari ini..ada sahaja benda yg nk dibereskan supaya rumah kelihatan sedap mata memandang..(ayaat!! hahaha)


So pada 17/04/2010 En.Suami decided nk kenduri doa selamat kecil2an utk meraikan bersama keluarga dan jiran2 terdekat..Actually , rancang nye dh lama cuma tertangguh sebab mendahulukan program2 keluarga.


Kali ni tak banyak gambar la yg dipetik..kamera takde bateri..nk caj plak..charger tak tau letak mana..nk kena cari..maklumla..byk nk kena selongkar.ksian ek..

ni pun guna handphone En.Suami..gambar pun alahai....gred E.dapat la amik gambar time nk last2 majlis...ok la tuh...

bukan per..sebenarnye ada benda lain yg lebih penting dr kamera ni...sblum nye diskus nk mintak tolong mak ke..mil yg masak..(dua2 dh offer...nk masak..sediakan transportation je)..tp pikir punyer pikir...diskus punyer diskus...En.Suami suh try2 blajar masak utk majlis..


Rasa berdebar sebab tak pernah masak utk ramai2...so kali ni menyahut cabaran En.Suami ku, memasak utk hidangan org2 makan..bajet 30 org..peh!!

berdebar rasa hehehe..termasuk la En.Suami yg menjadi QC pada masakan ku..ahaks!!..

alhamdulillah..LULUS !!..hahaha...


Menu pada hari itu Soto Ayam , Brownies marble cheese,apam blossom strawberry & Blueberry - order ng noris kek,otak2 goreng -order ngn ainazliena, air teh O -En.Suami.

Cuaca pada hari itu hujan lebat, ok la sejuk + laparrrrr...

Dimulakan dengan bacaan doa selamat oleh Tn.Hj Sanuri ..Bapakku...dan seterusnya diikuti dgn agenda makan2..serta proses beramah mesra bersama jiran2 baru dan sedara mara..

ahaks!!

Atas : bapak sedang amik makanan, apam & brownies yg licin , kaum keluarga.

Bawah : kaum keluarga wif qisya , serta afifah n Qisya try legging baru..ahaks!!

cilok dr blog kak noris...tq...pemanis mulut yg sedap!!

Overall .. Penat tapi puas!


notakaki: betul kata org..kalau kite yg masak mmg takde selera nk makan...tak rasa lapar langsung,then malam paksa makan..sebab nk betul2 rasa masakan sendri..walah!!..terima kasih pada mak sebab turun kan petua dan resepi.luv u!

note utk diri sendirik:

soto (30 org)

bawang besar 10 biji atau lebih

air 1/2 periuk (periuk yg sesuai)

ayam 4 / 5 ekor

halia sebuku besar(ketuk sahaja)

rempah sup 2 senduk

kiub pati ayam

4 ulasan:

ainazliena berkata...

wah..masak soto utk reramai..pasti sedap guna kiub pati ayam..rugi x dtg..

Aini Nashrah berkata...

salam apple.wahh..bestnye dah dok umah baru..tahniah..kat area mana wehh??umah aku thn dpn bru siap..huhuhuh..tak sbornye nak pindah:)

ratusiput berkata...

oit pel ko bli umah katne...amboi...senyap2 je ek...umah aku pun tak buat kenduri apa pun lagi pdhal dh nk setahun pindah...takpelah...ade rezki nanti aku buatla..

lailasanuri berkata...

@ainazliena
tu ar..takper raya nti dtg eh..ahaks!!

@aini
alhamdulillah...area kota masai aini..mmg gitula..tak sabar nk menghias pun ye jugak..hehehe

@ratusiput
takper..ko bt kenduri sekali arung ng laki ko balik nti..