Klik Saya!

Rabu, Mac 17, 2010

Romantik kah?

Salam Ukhuwah!!





Kopipes punyer Tips..Good to share , dan kalau bole amal kan. Tips yg so simple..but truely can make ur feel in love...



hmm tp kalau dh gaduh?..hahaha sendrik mau igt deh...
ahaks!!

Antara perbuatan yang boleh diamalkan bagi membentuk sikap romantik ini adalah

1. Sentiasa memberi ciuman mesra pada isteri.

Anda boleh cium isteri anda samaada di dahi atau boleh juga dimulut padasetiap sebelum keluar bekerja. Si isteri pula bolehlah mencium tangan suamisemasa bersalaman. Selain itu, anda juga digalakkan untuk cium isteri sebelumtidur. Ciumlah dahi isteri sambil mengucapkan “I LOVE YOU DARLING”.Sesungguhnya ciuman yang mesra dapat memberi suntikan semangat pada siisteri dan si suami.



2. Sentiasa memberikan pelukan pada isteri.

Selain daripada mencium, anda juga boleh memeluk atau mendakap isterianda sebelum keluar bekerja pada setiap hari. Pelukan dapat mengeratkankasih sayang. Kajian mendapati, orang yang selalu peluk isteri akan jadi lebihbertenaga dan bersemangat.



3. Bercakap dengan lembut dan menggunakan perkataan yang baik.

Setiapperkataan yang kita tuturkan sebenarnya memberikan bekas pada si pendengar.Justeru adalah sangat penting menggunakan perkataan-perkataan yang positifdalam perbualan anda dengan isteri. Jangan sekali2 meninggikan suara danmenggunakan perkataan yang menyakitkan hati isteri.



4. Panggil isteri dengan panggilan yang manja.

Panggilah isteri anda dengan panggilan yang paling disukainya. Anda bolehmenggunakan panggilan seperti “Dinda”, “Honey”, “Sayang”, “Darling”dan sebagainya bagi menunjukkan betapa kasihnya anda pada isteri anda.



5. Bergurau senda dengan isteri.

Cubalah hiburkan isteri anda dengan gurauan dan usikan yang tidak melampau.Kadangkala buat lawak bodoh pun tidak mengapa asalkan si isteri gembira.



6. Pegang tangan isteri ketika berjalan. Berjalan seiringan.


Sentiasalah berpegangan tangan dengan isteri ketika keluar berjalan. Ramai diantara kita ni, hanya suka berpegangan tangan masa belum kahwin. Tapibilah dah kahwin, dibiarkan isteri berjalan keseorangan. Lebih teruk lagi, isteriditinggalkan jauh berjalan di belakang. Siap buat macam tak kenal lagi…ish




notakaki : gambar sepasang kekasih(halal dalam islam) sedang bergurau senda..u potong ke i yg nk potong?..walau sebenarnyer kek itu utk si lelaki. ahaks!!




Tiada ulasan: