Klik Saya!

Isnin, Ogos 09, 2010

Serawa Pulut Durian Dan Nasi Kerabu

Salam Ukhuwah!
Untung woo..duduk dekat ng MIL ni, ari jumaat dia inform nk wat nasi kerabu.MIL suh datang..Tp LS lupa..tgh dok rileks2..lepas je menikmati makaroni goreng.Utk sarapan.
Biras call ,bila nk dtg umah mak.haish!! cemana bole lupa nih!
baru je santap .
Dalam kol 3, gerak2 p umah MIL..Makan time...hehehe..
Nasi kerabu + bersama ulaman + sambal + budu perah limau, dan ikan goreng salut tepung..
melantak ler aku ng somi.
MIL teringin nak makan..dia ni mmg cerewet sikit bab2 makan kedai..dia lebih rela masak sendrik.lagi puas katanyer..
Pastu SIL datang plak.bawak durian.PEH!! durian?..wah..aku lak yg teruja..padahal dh melantak durian besar ritu dr pontian..x puas2 lagi ko ni LS.
oh..rupanya..somi kakak iparku ini, nk makan Serawa Durian.Isteri Mak Yong.
Somi yg nk makan..
Beras pulut ditanak,gula nira di cincang halus,gula pasir,dan santan diperah dgn air masak,dan durian selebih rasa..sedap2!
aku pun tumpang la sekali..rezki jgn ditolak ,musuh jgn dicari ..ye tak?..hihi.
Memula masa baru kahwin ,diaorg wat serawa ni,peli gak ler..dh ler..lemak..manis plak..ih!
Tapi disebab kan aku ni tolak batu ng kayu jek,..nk gak la rasa..ok ler..kena ng tekak ni..
Lama2 dh biasa,ng makanan ni.
googles nye nasi kerabu.
Nasi kerabu MIL aku tukar kaler kuning.hehe

googles jugak..

Notakaki: Baru tau, iqbal suka banget dengan durian.5 ulas ko sorang bang...sok besar lawan ibu eh..berulas2,berbiji2...ihiks!!

2 ulasan:

ratusiput berkata...

perghhh mmg untungla...tp aku lbh rela kalau dok jejauh dr mertua.ehehehe...wei sdp sgt ke durian???aku tak makan seh...

laila sanuri berkata...

@ratusiput

ko ni bt statement hangiit...lawak ler...buang yg keruh amik yg jernih.ahaks!
rugi wooo ..nikmat tuh..durian...hehe