Klik Saya!

Rabu, Julai 13, 2011

Kasut dia tertinggal cikguuu...

Salam Ukhuwah!!

kisah ni berlaku Isnin pagi ..hehe

Pepagi nk antar abg p skool ,cari2 kasut sekolah tak jumpa..baru aku teringat..kasut dia tertinggal kat umah yayi dia..alamak!

abg : ibu ..cikgu suruh pakai kasut la..kan sukan...(sambil mata bergenang nk nangis)

alamak...kalau salah jawab, meraung la jawabnye ..tanak skool nti...
dia ada training utk ari sukan sabtu ni.tu yg kena pakai kasut.

ibu : takper..nti ibu bagitahu cikgu..kasut abg kat umah yayi ye...
(amik hati dia...sib baik tak nangis..selamaaat...)

abg : hmm..sambil angguk...


dalam keta..

senyap...

dh nk sampai skool...

abg : ibu ..

ibu : ye..


abg : ibu , nti sampai skool , ibu cakapla ng cikgu..cikgu, kasut dia tertinggal kat umah cahaya baru..(umah yayi)


errk?? aku tgh pikir dalam otak..apa nk cakp ng cikgu dia pasal kasut si abg ni ek..kasut koyak? kasut kotor?..
sebab balik keje mmg nk bawak dia.cari kasut sekolah baru..kasut yg ada pun dh mcm warna belacan n buruk benar..ciaaan ank aku..hehe..

sekali ..dia plak yg ajar ibu dia buat ayat gitu...

harus aku ikut je..tu la pepatah org ramai berkata "BUDAK KECIK NI JUJUR"..baik jgn cari nahas...kang kantol plak,kalau cikgu dia tanya ng dia..
sampai2 skool..ayat aku kuar

"Cikguuu....kasut dia tertinggal kat umah cahaya baru..dia suruh cakap" sambil tunjuk kat budak yg suh cakp tuh...
ahaks!!

sib baik cikgu sporting...kehkehkeh..
baru 4 tahun...x ketat sgt la undang2 skolah dia..
Selamat proses penghantaran abg padai hari ini..hehehehe..



Gambar En. Google


JUmpa lagi!


2 ulasan:

ratusiput berkata...

samala anak aku sukan sabtu ni kan bandar dato on sana.lehla calling2 duduk sebumbung.ehehe...

AtiEyZ berkata...

ooo, gambar ehsan dr mr google... ingatkan mmg tu kasut si abg... =)