Klik Saya!

Khamis, Mei 20, 2010

Harus Siap Sedia !!

Salam Ukhuwah!!

Yuhu... Tajuk cam best..SIAP!! entah apa2 ..

Hari raya tak lama lagi menemui kite..apa persiapan anda?..(puasa belum sibuk raya..ish! takper puasa next time punye ek)

kalau time ank dara dulu..harusla...baju baru..ditempah..mekap baru..accesories baru..tudung baru...kasut..handbag..
dan tak lupa duit koleksi utk kanak2.. (paling syiok!! ok..time utk ko dah lepas apple ~jgn perasan)
of course ank2 sedara dan ank buah..tak telupa ank2 jiran2..ank2 sedara mara..dan juga ank2 kg sebelah..(??)
tp time ni last minit pun ok..sendrik pakai kan...

Zaman dah berubah...usia semakin meningkat..production juga dah bertambah..
Kalau tanak bertambah jgn kawin dulu ek...harus siap sedia!
So pada masa ini,,utk diri aku ni..zaman best2 collect2 duit raya dh abis..bg chance kat ank2 aku plak..but yg utama for them is baju raya.
Walau dia org tak tau pun maksud hari raya tuh..

Dalam pembajetan ekonomi rumah tangga..persediaan itu perlu,,.so from now..kena standby baju raya ank2..utk ibu dan ayah tak per..
pakai baju lama jek..(ksian x??ksian laaa..ahaks!!)

Adik aku bole plak awal2 dh promote baju gaun comel2 kat aku..aku sambar la jugak...kang terasa plak..(alasan..)
Sama cam yg jual kat tenet..anwy arga murah la sikit berbanding beli kat org2 yg aku tak kenal..
lagi pun ng adek aku leh kira cincai2...hahahaha (kuasa seorang kakak)
I Love U my both sisters..!

Skang tgh belajar sebelum beli barang tanya diri KEPERLUAN atau KEHENDAK.
Perlu or tak perlu,..
Nampak nyer berhasil...ehehhe
TERUSKAN USAHA ANDA!



Notakepala: Teringat pada ank2 kecil yg ibu bapa nya kurang berkemampuan..alhamdulillah..bersyukur pada rezki Allah..
Saper ada idea kat mana nk bg baju2 lama / baru pada yg memerlukan..please share.








4 ulasan:

ratusiput berkata...

aku baju raye sme siap book dh bulan 4 aritu...tggl kasut je.umah mmg takde persiapan pape sbb under renovation.sape nk dtg raye...g umah mak aku...ehehe..

laila sanuri berkata...

@siput...wah..bagusnyer..book ok lagi...yg tshirt..suar tu ..haru kena stanby gak..dtg umah tau! hehehe

Tanpa Nama berkata...

betui3x...aku pun byk baju2 lame yg elok lagi.tp xtau nak bagi sape.kalu ko dpt info pada sape kite nk bagi,ko updated dlm blog ni kay.kt tpt aku ni ade satu mcm khemah,tp bkn la mcm khemah kawin tu.bentuk cam khemah tp dibuat dari besi la.bagi tahan kot.pastu sape2 nak sedekah baju2,ke ape2 la,bule letak dlm tu.kdg2 hyper mart pun ade buat jugak.selalu untuk org2 palestin.jadi tau la mane nak letak kan..kat msia patut ade jugak la mcm ni.tp pada sape kite nak bg idea ni kan..hehe..wallahualam

linda berkata...

aku pun ade byk baju2 lame yg elok2 lagi.tp xtau pada sape aku nak bagi.kalu ko dh dpt info mane mau kasik..updated kt blog ye.kalu kt sini mmg ade tpt untuk letak brg2 or baju2 yg kite nk sedekah kt org2 palestin.jadi takdela mmbazir kan dan dapat bersedekah lagi.tp xkan aku nk hangkut seme baju kt msia tu dtg sini.heh..