Klik Saya!

Ahad, Jun 27, 2010

Pagi Yang Indah Permai - Hari Ahad Hari MInggu ku

Salam Ukhuwah!!


Hari MInggu nan indah...Hari Ahad yang permai..sentosa...aman..damai..sejuk pulak tu,
Hujan pulak renyai2.membasahi jalan...jalan raya bersinat2 dgn becak2 air...

Mata ini seperti tidak mahu buka...mahu terus tidur...solat..dan mahu tidurrr semula...
Bangun pukul 11 pagi..atau mungkin berlarutan hingga ke tghri....
Atau...bangun...bergurau senda bersama anak2...bila lapar..baru la mandi keluar mencari makanan..Kedai Mamak,Restoran klasik Seafood,KFC,Pizza Hut, McD(dh haramkan-sekutu israel,jgn amalkan)..

Bestnyeee,...permainya...

Sedang elok menghidupkan enjin kereta..bergerak menuju ke destinasi...terlihat kelibat 2 org kanak2 sikakak & adik ,mungkin dalam lingkungan 2 tahun dan 1tahun ...yg seorang tu masih terkedek2 berjalan..

aku cari mana mak dia..main lopak tgh2 jalan raya..nasib baik, aku ni prihatin..aku bg isyarat kat kakak suh amik adek dia ketepi..mana mak dia ni..tgk kiri kanan takde plak org dewasa..
Mungkin mak dia sedang sibuk sarapan ng suami..atau sedang sibuk nk bt sarapan..sampai terleka tak sedar ank dh keluar pagar rumah..

Ya Allah..ni la salah satu punca bole terjadi kes2 kehilangan ank ...aku tanak cakap lebih2..selisih..jauh kanla..

dh selamat 2 budak tu terkedek2..aku pun bergerak...sambil mata tu ..pastikan budak tu menuju kerumah nya ,yg pintunye terdedah.(nk amik gambar,camera tak bawak).

ini kisah benar ya...ok sambung...

alangkah bestnya...kalau dapat menonton tv bersama2 suami dan ank2 tercinta...takpun p shopping...abiskan duit..atau window shopping ..cuci mata jek...


DAH!! STOP!! Jangan berangan LS!.
Ko sedar tak ko kat ne skang???..
sedar??..sedar??

Aku LS : Terus tunduk...menekan mouse..dah keyboard..siap kan keje...
Jangan nak berangan lagi..
huhuhu..


Notakaki:bersyukur ..alhamdulillah..masih ada rezki utk di tambah...jgn mengomel dan jgn mengeluh...berkat rezki..cepatla aku kaya...
ahaks!!

Tiada ulasan: