Klik Saya!

Rabu, November 03, 2010

Antena TV

Salam Ukhuwah!!


Selamat datang ke TESCO!

Selamat datang ke TESCO!

Selamat datang ke TESCO!






Ucap selamat, sampai 3 kali sebab 3 kali datang sana utk tukar TV antenna.Kali pertama beli..dengan bangga nya nk tukar TV antena yg rosak beli kat kedai letrik,
letrik pakai tak sampai 5 bulan.Rosak dr raya tu ari.So bajet beli kat pasaraya jek,sebab ada waranty.

Bila En Suami pasang , box butang rosak..terkelup ke dalam.
Tukar...Nk testing tak bole,coz budak letrik kat Tesco cakap arial/antenna tak bole testing,
balik kalau rosak leh tukar..
ok.lagi sekali...

Then dah tukar , arial pulak asek berpusing jek...tak benti2....Masih ada tahap kesabaran sedikit,..Rileks..rileks...masih leh tukar don worry.

Semalam , Dengan jaya nya membawa semula arial tersebut utk penukaran.Sepatutnya 2 kali je leh tukar..tapi ni dh masuk kali ke 3,
terus cakp ng budak letrik.

"Saya tanak bawak balik ,saya nk try kt sini.." Budak tu panggil supervisor dia..Supervisor dgn muka kerek terus bukak & try.Langsung takde lampu!..
haa..sib baik tak bawak balik. Terus tukar lagi..so kali ke 3, arial menjadi mangsa..

amik lagi kat situ..kali ke 4,berfungsi dgn jaya nya..bawak balik..Sib baik supervisor letrik tu dh senyum, sejuk ati mak tak jadi nk marah..ahaks!!

Sampai umah..dgn semangat kembali berbunga nk tgk tv 9,sctv dan seangkatan dgnnya,,TIBA2!!..

Arial bergerak tak berhenti lagi sekali..!!! adusssssssssss!!.apa lah nasib..






korang rasa cemana??harus pergi semula ke Tesco atau beli jela Antena kat kedai letrik, atleast bole guna sampai 5 bulan dpd kat Tesco ,
tapi bole guna tak sampai 1/2 jam...

kecewa den...

Tapi tak salahkan Tesco tuh..cuba try antena kat UO plak la... hahahaha...
(cara merawat jiwa lara)
Kesian , kesian ,kesian...




4 ulasan:

ainazliena berkata...

cian ko..pasang astro ler..trus dapat antena kuali besar sangkut atas bumbung...

ratusiput berkata...

cian ko....ehehe...

Umi berkata...

ish2... uji kesabaran tul.. klu aku dah maki dah antena tu... hahaha.. mcm org gile, maki antena lak... iye la, pasang astro la.. tak pun,beli antena dlm rumah, mcm aku.. gambar tak clear, pusing sendiri... ahaks.. sian gak utk aku... hehehehe....

laila sanuri berkata...

@aina
nti ar aku mik kuali bapak aku..hihi

@ratu
sob..sob

@umi
astro-berkira2 gak nk pasang.x selalu kat umah ler.ari minggu balik kg..hehe..