Klik Saya!

Rabu, Mei 04, 2011

STEAMROLL TIN

Salam Ukhuwah!!

BUdak2 zaman sekarang tak tau la, ada main lagi tak benda ni..SteamRoll..dibuat dari pada tin susu 1 kg ke,650g ke..isi ngan tanah...diikat kiri kanan dgn tali...tariiiiik..berpusing2 benda alah tu..then sambil tarik,lari... lumba..sape punye paling laju n tahan lasak..

Ni abg aku punyer keje la..kata dia nk imbau zaman kanak2 dia..nk kenalkan kat ank2 ..iye la tu.Old skool hahaha..Abis dia kumpul tin nestum ank dia..cukupkan utk bebudak2 ni.supaya tak gaduh.

Bagi yg tak tahu,n tak pernah main benda alah ni..aku pun dulu masa kecik jarang main benda ni.Maklum la perempuan,main masak2..main kawin2..main rumah2(rumah tanah) buat jadi bilik,ruang tamu,pastu amik lidi jadi kan org.main tingting..main getah..byk lah lagi.
Tapi adek aku main kot benda alah ni..aku kan lebih keperempuanan..cewah!!
Nak lari2..kejar2..nk tarik steamroll tu bukan nye ringan.tgk la budak2 ni, lagi2 qisya..terkedek2 menarik tin tu..sama la mcm aku kecik2 dulu.
abis tgn i yg mulus...ahaks!!





before bawak steamroll tin..isi myk dulu..Rewang kopok gian (kopok lekor)



tarik2.!!..2 org para pengajar yg sedia berkhidmat!!
Sekali lepas kan gian..tak puas main time kecik eh..haha


SEDIA!!! Tukang tarik.





3 ulasan:

ratusiput berkata...

aku tak pnh nampak lak se kecik2 permainan cenggini...kalau baling2 selipar..baling2 tin tu ade la..

encik azuwan berkata...

kalau nak lagi otai..sambung streamroll tu jadi du, tiga dan seterusnya.

ini feberet lagi2 kalau ada rumah tgh renovate.mende ni best main kat pasir buat rumah tu.haha.

chem berkata...

streamroll tu zaman aku pun ada tp buat sendiri .. hahahh hebat kan aku masa kecil2.. mcm lelaki semua aku terjah,,, sweet memori...