Klik Saya!

Jumaat, Februari 11, 2011

Nasib Baik Aku Hidup lagi !!Alhamdulillah..

Salam Ukhuwah!!

Ni nk story kejadian sebelum raya cina tuari.Saje nk share story.
Cerita yg tak sedih dan tak juga hepi.

Dimana ada seorang hamba Allah ni, dia p rebus botol susu ank dia.Total 5 set.Siap tutup ,puting botol.
Tgh syok merebus sambil melayan ank2.Jam dh kol 10, ok!..time to sleep anak2.Pastu dok melayan ank2 tidur,dengan si ibu sekali terus tertidur...Tidur kat bawah,depan TV.Sementara tunggu Si Ayah balik..tgh mimpi2...

Tup2 dengan kuasa Allah, Dalam kol 12 tersedar,then nampak asap dalam rumah..Pergilah si ibu ni mencari punca asap tu..'Ya Allah! ' itu je la yg mampu si ibu tu berkata.Sambil tutup api dapur tu.

Ini lah hasil daripada asap tersebut.Punca hampir menjadi kebakaran.

Periuk hampir hangus, menyebab kan asap berkepul2.

Lepas tutup api tu,asap masih lagi berkepul2 dalam umah.Si Abang dah jerit,sambil batuk2. 'Asap..asap..' sambil nangis tapi mata pejam.. Si adek ibu peluk..dok depan pintu umah..Sambil tepuk belakang dia .Menangis jugak..sebab bau asap buatkan mereka x selesa nk bernafas.
Lama gak lah scene ni berlaku..bila asap dh kurang..everything ok..Si ibu tutup balik pintu,letak adek,angkat periuk hangus tu p bilik air belakang.tutup.Baring semula..peluk ank2...

Ngam2 Si Ayah balik.Tanya apa bau hangit? erk!!?...Si ibu terus pejam mata..buat2 tertidur.
Tertanya2 la org tu..dok hidu2 sampai dapur..

Ini adalah kisah benar.Jadi kan lah sebagai pengajaran.Siapa la si ibu yg cuai tu ek..?...hihihihi..
Cuba bayang kan .Kalau Allah tak gerakkan si ibu tu utk bangun?Atau pun bangun lambaaat je sikit? isk ... selisih! lepas nih harus hati2. Keje Gila! namanya!..nauzubillah...

Nasib baik aku hidup lagi!! alhamdulillah...
Aku bersyukur Ya Allah!..Kau telah selamatkan aku & anak2.



Notakaki: Byk nye keje nk buat..Preparation for adek plak pas nih


7 ulasan:

Umi berkata...

alhamdulillah.. pesan ngan si ibu, lain kali jgn leka ye, cik puan

ratusiput berkata...

ahahaha..siiiiiiiiiiibbbbbbbbbbbb baik kan....jd morak of the story kalau dh tenggek piuk atas api..dudukla dpn dapur tu dendiam!hehehe..

encik azuwan berkata...

panggil ERT Hydro x?

ainazliena berkata...

sbaik ubi rebus yg ku idamkan..x rentung..

linda berkata...

haha..xpe2,sesekali buat salah ye tak?baru idup tak boring.err..ko kem salam kt jemi ye..xkena denda bdiri atas krusi ke ko? ;P

laila sanuri berkata...

@umi
baik umi...

@ratu
sob..sob

@wan
aku dh jadi skuad nye

@aina
hahahhahahah

@linda
denda kena esok nye..bila kantoi dia jumpa periuk.tido luar!! ahahhahaha

mummy sishina berkata...

alamak sama kes mcm aku gak..almost mati sia-sia jer kalo terleka jap..alhamdulilah Allah gerakkn ati kan. sib baik ko pel..hahhahha, kes aku tu aku buang terus periuk tu sbb periuk aku tu laie golap dari ko nyer pel..kah kah kah kah